Rabu, Jun 03, 2009

Kelas Contoh

Baru-baru ni teman berpeluang melawat pameran di sebuah IPGM di ibukota. Berbagai bahan telah dipamerkan dari hasil kreativiti para pensyarah hinggalah hasil kreativiti pelajar. Banyak perkara teman dapat pelajari dari yang positif sehinggalah yang negatif. Bior le teman ceritakan yang positif dulu. Teman rasa banyak bahan/perisian dan infrastruktur yang baik yang teman perolehi yang perlu ada di kalangan pendidik di sekolah mahupun di IPGM. Semua hasil adalah hasil buah tangan yang asli dari warga IPGM.

Sebuah kelas yang lengkap dengan folio ABM dan bahan informatif



Sudut Boneka


Sudut Pelajar Pendidikan Khas Bahan Bacaan Penekanan Deria Yang Maksimum


Sudut Pelajar Pemulihan dengan Bacaan Bergred

Di samping itu terdapat bahan-bahan penerbitan yang telah dipamerkan. Jurnal, penerbitan dalam seperti KPKI dan LPS turut dipamerkan.


Tahniah kepada para peserta pameran kerana berjaya mengumpul bahan-bahan yang penting untuk dijadikan bahan pameran. Kepada rakan-rakan, teman rasa banayak bahan para pelajar telah dihasilkan, KPKI serta LPS banyak dianjurkan dan seminar serta kajian telah dihasilkan. Jika dihimpunkan, teman rasa IPGM ni lebih pro dari fakulti pendidikan di IPTA tempatan.

Yang teman nak tegur sikit pada pameran itu pula ialah boss utama IPGM tersebut. Nak tengok senyum, ntah la. Nak tanya khabar kepada para peserta pameran jauh sekali. Dah la kita datang jauh, apa la salahnya senyum atau tanya khabar. TV selalu iklankan Budi Bahasa Budaya Kita..tapi kalau peraju sebuah institusi tak tunjuk teladan...apa nak jadi dengan anak didik kita nanti. Apakah ini pembawa/tabiat seorang boss wanita??

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen anda akan disemak. Terima kasih